Блог

, Как да практикуваме осъзнато ходене и предимствата от това

Как да практикуваме осъзнато ходене и предимствата от това

Здравей приятелю 🙂

 С настоящата статия искаме да ти покажем един нов подход към разходките, било то сред природата или в урбанизирана среда.

Осъзнатото ходене е начин да се научим да се наслаждаваме на настоящия момент и неговата простота. Това не е странен, стегнат начин на ходене. В същността си, осъзнатото ходене се стреми към това да сме естествени и отпуснати, докато вниманието ни е насочено по определен начин.

, Как да практикуваме осъзнато ходене и предимствата от това

Учителката по динамични движения и майндфулнес (себе-осъзнаване) Tатяна Месър, често включва осъзнатото ходене като част от часовете си по йога. Tя споделя, че това учи хората да бъдат по-присъстващи в настоящия момент, вместо да бъдат разсейвани от странични фактори.

  Да вървиш осъзнато е възможност да внесеш свежест във всеки свой ден. Дори и да вървим по един и същи път, осъзнатия начин на мислене ще го направи вълнуващ и различен.

  Трябва да си признаем, че е много лесно да се разсеяме докато се разхождаме, особено когато сме в града. Всички наши сетива са бомбардирани от реклами, силни звуци и хора и това ни кара да разпръскваме мислите и вниманието си в десетки посоки едновременно.Ние живеем в икономика, базирана нa вниманието. Повечето неща са изработени така, че да го сграбчат.

  Майндфулнес (себе-осъзнаване) ни помага да бъдем осъзнати за цялостната картина, вместо да се отдаваме на странични детайли.

Всички сензорни стимули могат да бъдат приятни или неприятни, карайки ни да бъдем привлечени или отблъснати– зависи от нашата призма, през която гледаме света.

Полицейските сирени например могат да създадат напрежение у нас и да ни накарат да се преместим. Шарените светлини, от друга страна, могат да хванат погледа ни и да ни накарат да се движим към тях. Така се получава едно постоянно привличане и отблъскване, което е изключително изморително.

Освен това, често се изгубваме и в собствените си глави. Потънали в мисли, ние не забелязваме света около нас.

Ще ти споделим 5 стъпки, които да ти помогнат да се отърсиш от разсейването, за да бъдеш по-присъстващ и да взимаш осъзнати решения.

1.       Разхождай се осъзнато сред природата!

, Как да практикуваме осъзнато ходене и предимствата от това

Много по-лесно е да започнем да се учим как да вървим осъзнато в гората. Там има далеч по-малко неща, които да ни разсейват и е по-лесно да се отпуснем.

Това да сме отпуснати стои в същността на присъственото вървене. „Когато се озовем в природата, нашите сетива се отварят и започват да се стремят към сливане с пейзажа. Истинският успех идва, когато успеем да приложим това и в града.

2.       Отвори осъзнатостта си

, Как да практикуваме осъзнато ходене и предимствата от това

Без значение дали практикуваме осъзнато ходене в града или природата, следващата стъпка, която трябва да научим, е да поддържаме широко ниво на осъзнатост, вместо да се разсейваме от всеки отделен детайл. Разделяме тази стъпка на два отделни аспекта:

2.1 Зрение:

, Как да практикуваме осъзнато ходене и предимствата от това

„Позволи всичко да навлиза във визуалното ти поле, без да си избираш отделни предмети. Когато се усетиш, че си се хванал за определен детайл, просто разшири перспективата си отново. Аналогията е с широкоъгълните и тесните обективи, окото ни може да избира своя режим. При осъзнатото ходене се стремим към всеобхватна перспектива.

2.2 Звук:

, Как да практикуваме осъзнато ходене и предимствата от това

Същото важи и за нещата, които чуваме. Вместо да избираме един звук, ние трябва да се стремим към едно цялостно широко осъзнаване на заобикалящите ни звуци. Това отнема време докато се усвои. Опитай да запазиш вниманието си върху всичко, което чуваш и след това да започнеш да отсяваш.

3.       Стъпка по стъпка..

, Как да практикуваме осъзнато ходене и предимствата от това

Следващата стъпка е да се научим да насочваме вниманието си върху процеса на ходене. Отправната ни точка е чувството, когато краката ни докосват земята.

Разделяме го на два етапа:

3.1 Всяка стъпка– Като за начало е важно да се фокусираме върху чувството в краката ни, в самата промяна на тежестта от един крак на друг. Може да оставиш съзнанието си заето с това през цялото време. С осъзнаването на всяка твоя стъпка.

3.2 Цяло тяло– втория етап включва по-широко осъзнаване на движенията в цялото тяло, включително краката ни. Забележете как краката ви и раменете ви се разминават, леките извъртания на гръбнака ви. Докато тялото се движи, съзнанието си почива и обратното.

Често давам сравнението с лежането в хамак – хамакът се движи, а ние сме напълно отпуснати.

4.       Поддържай свежестта

, Как да практикуваме осъзнато ходене и предимствата от това

Хората са същества на навика. Ние се чувстваме комфортно, когато имаме

определена рутина, която да спазваме. Това обаче често ни кара да превключим

на автопилот и да спрем да си даваме сметка какво се случва около нас. Например използването на „Смарт телефони“ , показва значително намаляване на функциите на мозъка, защото устройството „мисли“ вместо нас.

Ако включим ходенето като част от нашата рутина – нещо, което правим всеки ден, го превръщаме в действие на автопилот. Ключово е да осъзнаем, че винаги имаме избор пред себе си. Не вървете винаги по едни и същи улици, намерете начин даразнообразявате.

Обърнете внимание на името на улицата, потърсете в “google” информация за името, обикновено това са значими личности или събития, които ще ви разкажат интересна и дори вдъхновяваща история.

5.       Практикувай вкъщи

, Как да практикуваме осъзнато ходене и предимствата от това

Майндфулнес ни помага да избягаме от рутината и да се обърнем към свежата страна на живота. Обикновено домът е мястото, където рутината е най-ясно осезаема и там най-трудно може да я преборим.  Ключът се съдържа в това да се научиш да забавяш темпото и да бъдеш присъстващ за себе си и останалите.

Ако искаш да научиш нови техники и похвати характерни за „Майндфулнес“ , може да разгледаш предстоящата ни програма:  Дестинация тук и сега

Няма коментари

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван.

Забравена парола? Моля, въведете вашия имейл адрес. Ще получите линк за създаване на нова парола.

Close